Inför U21 hemma mot Husqvarna FF

I kväll väntar nytt smålandsderby i U21-serien när Öster tar emot Husqvarna FF i Växjö Tipshall.

Kvällens U21-match har pga väderleken blivit inflyttad inomhus till Tipshallen. Beroende på att fler matcher skall spelas, har Östers match blivit tidigarelagd med avspark kl 17.30 istället för 18.00 som tidigare fastställts.

Peter Wibrån inför matchen

- Förra veckan gjorde vi en spelmässigt okej insats mot IFK Värnamo. Kvällens match blir intressant. Jag ser att vi kan bör kunna fortsätta där vi slutade, att vi fortsätter jobba med de elementära delarna i vårt spel, att vi blir bättre i de utförandena för varje gång men gärna också att vår offensiv får utdelning målmässigt. Kvällens trupp ser spännande ut med en ung backlinje av U19-spelare och en offensiv bestående av våra A-truppsspelare.

Öster startar med:
2. Fredrik Henriksson, 3. Joakim Lindner, 7. Freddy Söderberg, 8. Emil Jönsson, 11. Jonas Hellgren, 12. Oscar Berglund (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 17. Valentino Srpcanski, 20. Jonathan Stolth och 23. Philip Hausenkamph.

Avbytare:

5. Henrik Widén, 6. Bo Svensson och 9. Jonatan Rehnström

VÄXJÖ TIPSHALL - AVSPARK 17.30 - FRI ENTRÉ - VÄLKOMNA!