Inför Utsikten borta

Söndagsmatch i Göteborg! Nykomlingen Utsiktens BK tar emot oss på sin provosoriska hemmaarena Bravida Arena. En nykomling som har imponerat stort under inledningen av säsongen och ligger just nu på kvalplats till Allsvenskan.

Öster står för tillfället utan seger efter sommaruppehållet efter 1-1 borta mot BP och en tung förlust hemma mot Skövde (3-2). Utsikten å andra sidan har inte förlorat sen mitten av maj och kommer senast från en seger med 3-0, borta mot Östersunds FK.

Túfa längtar till söndag:

• Som alltid, så ser jag mycket fram emot matcher, det är därför vi håller på med fotboll. Utsiktens tabellplacering visar att dom har ett bra lag, bra tränare och en bra rad med resultat. Det man behöver göra efter man ramlar (förlusten mot Skövde, reds. Anm) är att visa rätt mentalitet och karaktär för att resa sig igen och ta med oss tre poäng från Göteborg.

Klockan 15.00 är det avspark. Vi hoppas såklart på att många finns på plats för att stötta laget. För er som inte har möjlighet så visas matchen på Discovery+. Om du ange Öster som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras också i Östers twitterkanal.