Information gällande väskförbud på lördag

Onsdag den 1 november beslöt sig Polismyndigheten för att förbjuda alla typer av väskor in på "större evenemang" utifrån dagens säkerhetsläge i Sverige. Beslutet påverkar därmed alla föreningar i den svenska elitfotbollen, både Allsvenskan och Superettan, som bland annat innefattar Östers IF:s hemmamatcher.

På Visma Arena kommer detta förbud först gälla mellan Östers IF och GIF Sundsvall nu på lördag den 11 november. Detta förbud gäller all publik tillsvidare där alla typer av väskor samt plastpåsar (genomskinliga som täckta) är förbjudna att ta in på arenan.

Undantag ges av medicinska skäl och skötväskor

Personer som av medicinska skäl behöver ta med sig en väska in, samt för föräldrar med barns skötväskor, är undantagna från regeln.
Som vanligt är det inte tillåtet att ta med sig paraplyer, mat, godis, dryck, flaskor eller burkar in på arenan.

Kom i god tid till arenainsläppet

Ett större publiktryck väntar. Kom i god tid innan avspark och vänligen lämna väskan hemma!
Insläpp sker 14.00 och Östergatans restaurang slår upp portarna redan 13.00 för den som vill kombinera mat & dryck med fotboll på plats.