Information till dig som köpt årskort för säsongen 2020

I fredags kom beskedet att Superettan 2020 kan starta från och med den 14 juni. Med anledning av riskerna för smittspridning av Covid-19 kommer de inledande omgångarna att spelas utan publik på läktarna efter direktiv och riktlinjer från Folkhälsomyndigheten. Det innebär att du som har årskort inte kommer att kunna nyttja det så länge myndighetens riktlinjer är i kraft. Vi kan inte i nuläget säga hur länge det dröjer innan matcherna åter kan spelas med publik.

Att värna om folkhälsan är för oss alla ett överordnat mål.

Valmöjligheter för årskortsinnehavare
Du som är årskortsinnehavare kan nedan läsa om de alternativ föreningen kan erbjuda vid spel utan publik. Vi förstår att du redan nu undrar vad som gäller när du inte har möjlighet att besöka matcherna. Vi har samlat några frågor och svar för att försöka tydliggöra vad som gäller. Om du har ytterligare frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss genom att skicka ett mejl till biljetter@ostersif.se

Jag vill inte begära någon återbetalning.
Östers IF är oerhört ödmjuka och tacksamma mot alla som väljer detta alternativ. Som ett tack till detta erbjuder vi er en kompensation om 10% rabatt för nästkommande säsongs årskort. Du kommer utöver detta även få möjligheten till ett exklusivt paket med erbjudanden som vi skickar ut information om under kommande vecka.

Kan jag få ersättning för matcher som spelas utan publik?
Ja, du kan få ersättning för de evenemang som du på grund av rådande riktlinjer inte kan besöka. Initialt kan du ansöka om ersättning för de fem första matcherna. Du kommer då få en ersättning motsvarande fem femtondelar av vad du betalat för ditt säsongskort.

Behöver jag ansöka om att få ersättning?
Ja, du behöver skicka in ett ersättningsanspråk till klubben.

När kan jag ansöka om ersättning?
För att erhålla ersättning för de fem första matcherna i Superettan så måste du sända in ditt ersättningsanspråk senast den 12 juni 2020. Ersättningen kommer att utbetalas efter att vi har behandlat din ansökan. Ansökan skickas in i form av ett mejl till biljetter@ostersif.se. I din ansökan vill vi att du uppger vem som är årskortsinnehavare samt årskortsnummer och vilket bankkonto (inklusive clearingnummer) du önskar beloppet överfört till. Information om när du kan ansöka om ersättning för andra än de fem första matcherna kommer vi att sända ut senare i sommar.

Slutligen vill vi från Östers IF:s håll betona att vi har fullaste respekten för att olika förutsättningar råder för alla människor, Östervänner, supportrar och medlemmar. Vi är oerhört ödmjuka och tacksamma inför det stöd vi redan har fått från er alla under denna period och under våra olika genomförda kampanjer. Samma ödmjukhet och tacksamhet gäller för er som väljer att avstå återbetalning av ert årskort och lika mycket för er som av olika anledningar inte har den möjligheten att göra det idag. För oss är ni alla ovärderliga och i alla lägen en oerhört viktig del av föreningen.

Ta väl hand om er - Tillsammans för Öster!