Intersport ny premiumpartner!

Idag står det klart att Intersport blir ny premiumpartner och materialleverantör till Östers IF, avtalet tillsammans med Intersport sträcker sig över fyra år och är ett av våra största och viktigaste avtal.

Försäljning- och marknadschef Andreas Skagerlind:

- ”Först och främst vill jag rikta ett stort tack till vår före detta materialpartner Team Sportia, som under många år samarbetat tillsammans med oss på ett oerhört proffsigt och bra sätt. Efter att det stod klart att Team Sportia skulle lägga ner sin verksamhet i Växjö, så fick vi tidigt en god kontakt tillsammans med Intersport som visade ett stort intresse för Östers IF och planer för ett långsiktigt arbete tillsammans framöver mot föreningens målsättningar. En kontakt som lett oss till idag, där jag gladeligen kan hälsa Intersport välkomna som ny premiumpartner och officiell materialpartner till föreningen, något som känns fantastiskt bra.”

Ägare Intersport, Ulrik Wallertz:

- ”Vi är mycket stolta över att vi har ingått samarbete och partnerskap med Östers IF. Det betyder mycket för oss, både som kedja och lokalt i Smålandsregionen. Vi vill vara sportbutiken med stark lokal anknytning, den butik som Växjöborna ska känna som ”sin egen” sportbutik. I vår strävan att nå det målet känns det extra roligt att samarbeta tillsammans med ett så starkt varumärke som betyder väldigt mycket för så många Växjöbor.”