Invigning av Bar 1930 & Afterwork på Östergatan 18/9

Varmt välkomna till en sprakande uppladdning på Östergatan inför Fotboll för alla-matchen mot Västerås den 18 september där fri entré gäller!

Restaurang samt vår nyrenoverade sportbar kommer att öppna redan tre timmar innan avspark där vi bjuder in er till en oslagbar afterwork med högklassig mat & dryck. Från 16.00 slår portarna upp till fotbollsfesten och restaurangen håller öppet under hela matchen och även en timma efter slutsignal.

För att boka bord kan ni mejla till restaurangen på ostergatan@ostersif.se och ange antalet i ert bordssällskap samt om ni har särskilda önskningar eller funderingar. Ni är även välkomna att besöka Östergatan på plats under våra lunchöppettider mellan 11.00-13.30 på vardagar för att boka bord till matchen. OBS: det är högt tryck på bordsbokningar redan nu så se till att säkra bord till ert sällskap!

För entré till Östergatan skall du innan ditt besök ha tagit ut din fribiljett på vår officiella biljettsida. De går åt i rask takt så se till att säkra dina fribiljetter redan nu!

Nedan finner du mer information om vad som komma skall denna fantastiska fotbollskväll.

Nyöppning för sportbaren med nytt namn!

En totalrenovering pågår just nu i sportbaren där alla hemmasupportrar laddar upp inför varje hemmamatch. Till Fotboll för alla-matchen kommer den stå klar med det officiella namnet "Bar 1930" som kommer innehålla ny och fräsch inredning i sann supporteranda. Inne i Bar 1930 kör vi på 15% rabatt på hela notan för alla medlemmar i East Front (vid uppvisande av medlemskortet) och till denna match serverar vi en amerikanskinspirerad fingerfoodbuffé med bland annat chicken wings, ribs och mer godsaker på bordet. Bar 1930 är öppen från 16.00 och stänger vid avspark.

Restaurangen

I restaurangen serveras en BBQ-inspirerad matchbuffé med bland annat kött, kyckling, vegetariskt, potatisgratäng och mycket mer för 295kr. Till barnen serveras smarriga belgiska våfflor med grädde, sylt och choklad för 69 kr. Restaurangen öppnar 16.00 och stänger en timma efter slutsignal.

Tommy Svensson Lounge

Tommy Svensson Lounge öppnar vid publikinsläppet in till arenan, det vill säga en timma innan avspark klockan 18.00, och är öppen även under halvtidspausen. Här sker entré endast via läktarhåll.

Kiosker

Utöver ordinarie kiosker har vi till denna match även förstärkt med Östergatan ute på läktaren. På Östra läktaren kommer vi att grilla en fantastisk burgare med chipotelkräm och pico de gallo för 99 kr. Läsk finns även till försäljning här.

Under Södra Stå slår Staglabaren upp portarna i samband med publikinsläppet en timma innan avspark. Här finns sedvanligt kiosksortiment och folköl. Till nästa säsong är målsättningen att kunna erbjuda ett ännu större sortiment här med rättigheter.