James Keene avslutar spelarkarriären efter säsongen

Efter att nuvarande säsong är färdigspelad så innebär det också slutet av James Keenes spelarkarriär. Ett knä stoppar den 34-åriga forwarden från vidare spel på elitnivå. I samband med matchen mot Akropolis den 27 november hyllar och tackar vi av James för alla sina insatser på fotbollsplanen.

James inledde sin spelarkarriär på elitnivå i engelska Portsmouth och med två framträdanden i Premier League. 2006 kom sedan James till Sverige och Allsvenskan där GAIS blev första stoppet. Sedan dess har det blivit spel i IF Elfsborg, Djurgårdens IF, Bnei Yehuda (Israel), NorthEast United (Indien), Halmstads BK, Bidvest Wits (Sydafrika), SuperSport United (Sydafrika) och slutligen Östers IF.

426 matcher och 101 gjorda mål. Ett stort tack till dig James för en fantastisk spelarkarriär och för att alltid gett allt för föreningen!

Se en längre videointervju med James nedan.

Jens Magnusson, klubbdirektör:

- En stor fotbollsspelare men en ännu större person lägger fotbollsskorna på hyllan. James Keene är en person med ett stort hjärta för fotbollen men framför allt för sina medspelare och alla andra runt laget. Även om han inte kunnat spela i höst så har han fortsatt att betyda mycket för många i omklädningsrummet och fortsatt att göra skillnad för klubben. Efter matchen mot Akropolis kommer vi att tacka av James för alla hans insatser på fotbollsplanen och jag uppmanar publiken att stanna kvar och ge honom den uppskattning han förtjänar.

James Keene:

- Tyvärr så blir det min sista säsong på grund av mitt högra knä som inte är bra, det blir min sista säsong men jag är oerhört glad, tacksam och stolt över vad jag har gjort och jag har skapat många minnen för livet som jag kommer bära med mig i hela livet.

- Jag vill tacka alla föreningar, medspelare och ledare jag har fått möjligheten att jobba med genom åren. Jag vill även lyfta min familj som alltid ställt upp för mig på alla sätt och vis och framförallt min fru som funnits där längs med hela vägen, på alla resor och genom alla äventyr.