Johan Persson avslutar karriären

Mittfältaren Johan Persson avslutar spelarkarriären efter årets säsong. Detta efter flertalet skador sista åren som gör att kroppen inte längre håller för spel på elitnivå. 36-åringen har totalt spelat 104 matcher för Östers IF och höstens kvarvarande tre matcher blir karriärens sista.

Johan Persson:

- "Kroppen håller inte längre för fortsatt spel på elitnivå och på den nivån jag vill kunna spela på. Tack vare detta har beslutet vuxit sig fram under året. Jag skulle vilja tacka alla som har varit med mig i min spelarkarriär, spelare, ledare och folk i min närhet. Jag har trivts fantastiskt bra i Öster under två sejourer som spelare och önskar klubben all lycka till i framtiden."

Denis Velic, huvudtränare:

-  "Vi tackar Johan för hans insatser i föreningen under två sejourer. Johan har varit oerhört viktig för oss både som spelare och men också som människa vid sidan om med den karaktär han har. Jag önskar honom all lycka i livet och det som kommer framöver."

Tack för allt Johan och stort lycka till i framtiden!