Josef Elvby klar för Östers IF

Josef Elvby klar för Östers IF.
Foto: Marcus Sjöholm

Östers lagbygge inför allsvenskan 2013 fortsätter att ta form. Idag blev Josef Elvby från BK Häcken klar för Östers IF.

Född 1982
180 cm / 77 kg
Kommer från BK Häcken
Moderklubb IFK Värnamo

Fakta

Östers koncept med att bygga upp sin allsvenska trupp med till största delen spelare från ”närområdet” fortsätter. Den Värnamo-fostrade Josef Elvby lämnar nu BK Häcken, efter fyra säsonger och över 90 matcher i allsvenskan, för att dra på sig den röd-blå dressen. Josef har skrivit på ett kontrakt som löper över tre år.

”Josef är en mycket professionell spelare i allt han gör. Han har en stark karaktär och en vinnarskalle utöver det vanliga, vilket symboliserar Josef i sitt spel. Vi är mycket glada att vi lyckats knyta Josef till Östers IF”, säger Peter Kuno Johansson, sportchef i Östers IF.

”Som smålänning känns det fantastiskt bra att komma till Öster, den klubb som känns som nr 1 i Småland. När klubben nu startar en ny resa med allsvenskt avancemang och ny arena är det väldigt spännande att få vara med”, säger Josef Elvby.