Kenny Pavey till Östers IF

Idag blev Kenny Pavey klar för Östers IF. Kenny skrev på för två år med föreningen.

” Kenny är den typen av spelare och person vi har sökt. En rutinerad allround spelare som i AIK gjorde 6 säsonger i Allsvenskan (2006-2011). Kenny tog SM guld med AIK 2009. Han har i Ljungkile under 2012 visat han är en mycket bra spelare fortfarande. Med Kenny får vi en spelare som alltid jobbar hårt både på match och träning. Han blir också viktig för Östers IF med sin rutin av Allsvenskt spel, säger Peter ”Kuno” Johansson sportchef i Östers IF och Roar Hansen tränare i Östers IF.

” Det är en ära att komma till en förening med de traditioner som Östers IF har. Med de unika träningsmöjligheter samt den målsättning föreningen har är det ett nöje att var med på denna resa. Jag ser fram emot att komma till idrottsstaden Växjö, säger Kenny Pavey”