Kff vann u21-mötet

Östers IF förlorade U21-mötet mot Kalmar FF på tisdagen. KFF gjorde matchens enda mål och tog därmed segern med 1-0.

- Det är egentligen en 0-0-match som Kalmar FF vinner med 1-0. Jag kan väl ändå inte säga att de vinner orättvist, säger Andreas Ottosson, U21-coach för Östers IF.

- Vi gör en bra match även om vi inte orkar hålla uppe presspelet 100% hela matchen, fortsätter han.

Nyförvärvet Alhaji Gero spelade 55 minuter och gjorde bra ifrån sig enligt Ottosson.

- Gero gör ett bra intryck. Han är ett fysiskt prakt-exemplar och gör det bra både felvänd som targetplayer, och rättvänd i avslutssituation, berömmer Andreas Ottosson.

- I övrigt spelade Elmin Nurkic och Fredrik Lundgren bra i mittlåset under hela matchen, avslutar Ottosson.

Stilstudie på Gero, foto Andreas Nilsson/bilderna.it: