Klippkungen ny akademi- och ungdomspartner

Nu står det klart att Klippkungen blir ny akademi- och ungdomspartner till Östers IF. Från och med årets säsong så kommer Klippkungen att finnas med på overallströjorna som våra spelare i akademi- och ungdomsverksamheten använder i träning och match.

Nichlas Ernstsson, VD Klippkungen:

- ”Klippkungen.se har alltid och kommer alltid att ha ett hjärta som brinner för Östers IF. Vi har många kopplingar till föreningen och många av oss har till och med spelat i Öster som barn. Därför känner vi att det är självklart att vara med och stödja Östers akademi. Det är både roligt för föreningen och för supportrarna att se egna spelare komma upp från akademin och förhoppningsvis in i A-laget.”

Peo Jönsson, försäljningschef Östers IF:

- "Ett lokalt starkt företag som vi är oerhört stolta över att man går in som partner till akademi- och ungdomsverksamheten, vilket kommer ge ännu bättre förutsättningar för att vi ska kunna ge ännu fler egna spelare chansen att ta klivet in i seniorfotbollen."

- "Vi är även väldigt glada över att vi är en av utvalda föreningar i Sverige som får arbeta med ett försäljningsupplägg med Marabou och ERT Godis (läs mer nedan)."

Östers IF Supportergodis

Minst 25% av försäljningspriset på allt det du som kund köper tillfaller föreningen Östers IF.

För att köpa vårt supportergodis i samarbete med Marabou och Klippkungen, klicka här.