Läget i truppen inför matchen mot Mjällby AIF

Idag spelar Östers herrar sin nästa sista träningsmatch inför seriepremiären den 6 april. Att det närmar sig seriestart märks på olika sätt. Ett av dem är att Roberth Björknesjö inte längre avslöjar startelvan förrän vid avspark.

Inför dagens match mot allsvenska Mjällby på Strandvallen låter vi assisterande trnaren Peter Wibrån tala om vad han tycker om årets försäsong, utvecklingen i laget och hur han ser på lagets matcher så här långt.

Öster ställer upp med följande trupp mot Mjällby AIF

Oscar Berglund Karl-Johan Lindblad, Elmin Nurkic, Otto Eriksson, Alhaji Gero, Freddy Söderberg, Patrik Bojent, Johan Andersson, Josef Elvby, Pa Konate, Andreas Birgersson, Alexander Henningsson, Vlado Zlojutro, Denis Velic Mario Vasilj, Marcus Bergholtz, Andreas Wihlborg och Robertino Kljajic.

Karl-Johan Lindblad har kommit igång ordentligt efter en längre tids skaderehabilitering. Att jobba ikapp sina lagkamrater har varit en arbetssam resa. Här ger han sin syn på sin situation, hur stämningen är i gruppen och vad han tror om Östers möjligheter 2014.

Östers sjukgymnast Håkan Nilsson lämnar sin bild av hur truppen mår, vilka skador som finns att jobba med och hur hårt laget tränat senaste tiden. Vi lämnar också ett utrymme för Håkans utmaning som nu sprids som en löpeld inför Växjöloppet den 1 maj.

Intervjuer: Hans Anderzon