Lessebosonen Emil Andersson klar för Öster

På måndagskvällen blev ytterligare ett nyförvärv klart för Östers IF. Det är Lessebosonen Emil Andersson som närmast kommer från IFK Mariehamn i finska högstaligan.

Emil som är född 1990 fick sin fotbollsfostran i Lessebo innan det bar av till Nybro IF för spel i division 2 och 3.

Inför säsongen 2013 flyttade Emil till Åland för spel i IFK Mariehamn där han gjorde 22 matcher varav 17 från start.

Emil är i grunden en ytterback men kan även användas som mittback. Kontraktet är skrivet över 2 år.

- Vi får en ung och hungrig spelare från närområdet. Det är en hårt arbetande försvarsspelare som alltid ger 100% på match och träning och som vi hoppas ska fortsätta att utvecklas hos oss säger Jens Magnusson i Östers Sportgrupp.

- Idag är jag mycket glad. Sedan man var en liten grabb så har blickarna alltid riktats mot Öster och det vore att ljuga om jag inte sa att det är en pojkdröm som går i uppfyllelse, säger Emil Andersson.

Bild: Hans Anderzon