Många unga spelare fick chansen mot Karlskrona

Det blev tyvärr förlust i dagens träningsmatch mot Division 1-laget FK Karlskrona med 2-1. En mixad laguppställning för Östers del med många spelare från U19-truppen som kompletterade A-lagsspelare från start.

Östers mål gjordes av Admir Bajrovic i matchens slutdel, där FK Karlskrona tog ledningen med 1-0 före paus och sedan utökade sin ledning till 2-0 en bit in i andra halvlek.

Huvudtränare Christian Järdler om matchen:

- "Det var en jämn och väldigt nyttig match för många spelare hos oss. För de flesta på plan idag var det första matchen från start iår och första matchen att arbeta med våra idéer mot bra motstånd. Vi matchade en startelva med itvå 98:or, tre 99:or och en 00:a och i 60:e bytte vi in Endrit och Gustav, båda födda 00. Vi blandar och ger lite i matchen. Vi har ett par fina anfall varvat med enklare bolltapp men försöker jobba med våra principer i vår modell och det är det viktigaste nu. Vi kommer alltid att utvärdera våra prestationer och matcher ur olika aspekter och idag tog vi många steg i lärandet och gav mycket kvalitetstid på planen till våra unga spelare."