Månz Berg skriver på nytt kontrakt

Mittbacken Månz Berg har skrivit på ett nytt tvåårskontrakt med Östers IF och förlänger därmed med två nya år i föreningen. ”Det känns superbra att ha skrivit på ett nytt kontrakt. Nöjd, glad och stolt för att få spela fotboll för Östers IF i minst två år till”, berättar Månz.

På frågan om sina förväntningar inför nästa säsong säger Månz: ”Jag är taggad på nästa år, tycker Denis och de andra som ansvarar för våra värvningar har gjort ett jäkla bra jobb hittills med de spelare vi tagit in."

Och fortsätter: "Vi ska vara ödmjuka inför säsongen helt klart, det saker vi gjorde bra förra året ska vi göra bättre och det vi gjorde mindre bra får vi jobba ytterligare med, då blir det här bra.”

Denis Velic, nöjd huvudtränare med förlängningen av Månz inför 2020: Ännu en otroligt viktig pusselbit är på plats i truppbygget inför 2020. Fantastiskt roligt att Månz förlänger sitt avtal då han är en spelare från närområdet och en Växjöbo från start med ett enormt hjärta för klubben. En fanbärare och fantastisk representant för vad jag som tränare vill ha framåt, både på plan och i gruppen.”