Månz Karlsson tecknar 3-årigt kontrakt med Öster

Under eftermiddagens presskonferens meddelade Östers sportchef Matias Concha att Månz Karlsson nu skrivit ett treårigt kontrakt med klubben.

- Vi är väldigt glada och nöjda över att få hem ännu en hemvändare till oss. I Månz får vi inte bara en spelare med Österhjärta och rätt karaktär, utan också en väldigt bra fotbollspelare som kommer hjälpa oss att nå våra mål och spetsa till vår redan starka trupp, säger sportchef Matias Concha.

Månz själv är både glad och tacksam för möjligheten att få komma tillbaka och bli en del av Öster igen:
- Det är grymt kul att komma hem och få representera Östers IF igen, föreningen betyder otroligt mycket för mig! Jag spelade ju här under tio år och har fått uppleva väldigt mycket under de åren, både som junior och A-lagspelare.

3 år i Öster är nyligen undertecknade. Vad hoppas du kunna bidra med?
Jag vill hjälpa laget med den dos erfarenhet jag samlat på mig, min vinnarskalle och mina ledaregenskaper.

Vad ser du som realistiska mål, både för laget och för dig, under de kommande tre åren?
- Att laget etablerar sig i Superettan känns rimligt det närmsta året. Därefter tycker jag att ambitionen måste vara att ta sig tillbaka till Allsvenskan igen.

Vi välkomnar Månz till klubben och önskar honom all lycka till!

Se presskonferensen på SMP