Matchdags på Pinatar Arena

Träningslägret i Spanien rullar på med fantastiska förutsättningar och i eftermiddag är det dags för match på Pinatar Arena.

Vi går in på dag fem på årets träningsläger som är i Pinatar i Spanien. Det har varit fantastiska förutsättningar för laget och perfekta väderförhållanden. I eftermiddag kl 16.00 är det matchdags då vi ställs mot isländska KA Akureyri som förra året kom på andra plats i ligan och därmed kvalar till Europa League i år.

För tränare Tufa är det ett välkänt motstånd då har tillbringat hela 13 år i klubben, sex år som spelare och sju år som tränare.

- Vi kommer att ställas mot ett tufft motstånd som håller nivå med de Allsvenska lagen som vi mött under försäsongen. Det blir en väldigt speciell match för mig personligen också och jag ser fram emot att träffa många personer som jag tillbringat mycket tid tillsammans med igen.

Tufa är mycket nöjd med lagets förberedelser nere i Pinatar och efter lägret så återstår endast de sista förberedelserna inför Superettan 2023.

- Efter lägret så återstår de sista förberedelserna där vi ska finslipa på både de taktiska och fysiska bitarna för att komma så väl förberedda som det bara går. Både jag och laget ser fram emot säsongen med stor tillförsikt.

Samtliga spelare kommar att få speltid i matchen som kommer att spelas 4 x 30 minuter. Saknas gör Jesper Westermark som är kvar hemma i Sverige då familjen väntar tillökning samt Calle Lundahl Persson som dras med en lättare skada.

Avspark sker klockan 16.00 och matchen direktrapporters i Östers twitterkanal.