Matchguide inför Hammarby borta

I kväll startar Superettan upp på nytt - äntligen är det dags för match igen! Hammarby väntar i en välfylld Tele2 Arena i Stockholm - ryktet säger att över 20 000 biljetter sålda - avspark kl 18.20.

Serien vänder i och med återstarten. När lagen möttes före uppehållet, var det Hammarby som tog med sig tre poäng från Myresjöhus Arena. Återstår att se om ett revanschsuget Öster kan bringa poäng med hem till Växjö.

Uppehållet om nio dagar har passat Östertruppen bra. Sedan träningsstarten har laget kunnat förbereda sig med god intensitet och kvalitet i träningspassen med fokus på spelidén men också anpassat sig väl efter de förutsättningar som gäller för laget och spelet under hösten.

Östertruppen har förändrats något under uppehållet. Ytterfältaren Vlado Zlojutro är sedan några veckor utlånad säsongnen ut till Varbergs BoIS. Målvakten Robertino Kljajic är utlånad till Degerfors IF fram till och med matchen mot Öster. Robertino debuterade framgångsrikt i Superettan igår mot Syrianska, en match Degerfors vann med 2-0. Vänsterbacken Pa Konate har enligt överenskommelse återvänt hem till Malmö FF.

På långtidslistan över skadade, finns vänsterbacken Elmin Nurkic (korsband) samt högerbacken Emil Andersson (hälsena). Ny på listan - dock utan diagnos efter magnetröntgen - finns mittbacken Mario Vasilj (bristning lår).

I intervjun (nedan) med Peter Wibrån, beskriver han situationen i truppen och vilka behov som står inför dörren samt vad som görs bakom kulisserna. Östertränaren Roberth Björknesjö har, under uppehållet sett vårsäsongens samtliga matcher på nytt, och är klar med vad som behövs göras.

Robert Björknesjö inför matchen;

Ass. domare 2: Pär Lindström, Farsta

Fjärdedomare: Johan Kjellin, Sundbyberg

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent, 5. Marcus Bergholtz, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 19. Simon Wennerhag, 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby, 25. Johan Andersson och 27. Karl-Johan Lindblad.

MATCHLÄNKAR

TV-SÄNDNING

Matchen sänds på TV12. Samtliga matcher går dock alltid att se i TV4 Play Premium eller via CSPORTS

BAR & RESTAURANG