Matchguiden inför Landkrona BoIS på konstgräset

I morgon reser truppen för träningsläger i Turkiet. Två matcher återstår före seriepremiären - först ut av två blir seriekonkurrenten Landskrona BoIS som i kväll besöker Värendsvallens konstgräs för avspark kl 18.00.

Senaste matchen mot allsvenska Halmstad bjöd på såväl nytt spelsystem, hårt arbete, bra laginsats som bortaseger med 1-0. Kvällens träningsmatch mellan två av de lagen som tippas tillhöra tabelltoppen i Division 1 Södra, får tjäna som en försmak på vad som komma skall.

Östers tränare Thomas Askebrand;

- Bra värdemätare på var vi står någonstans då det troligtvis är ett topplag i vår serie. De har ett intressant lag på gång och har precis som vi laborerat lite grann med sin spelidé. Vi kommer ställa upp med en stor trupp och vi har i åtanke att låta en hel del få speltid. Roligt är också att vår egen akademispelare Filip Stenmark får starta matchen. Med i truppen är också vårt nyförvärv Joel Rajalakso.

ÖSTERS IF - SPELARTRUPP

1. Rasmus Rydén (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Karl-Johan Lindblad, 4. Patrik Bojent, 5. Elmin Nurkic, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 9. Robin Strömberg, 10. Mehmed Hafizovic, 11. Andreas Birgersson, 14. Alexander Henningsson, 15. Jonatan Rehnström, 16. Emil Andersson, 18. Jonathan Drott, 19. Isaac Shaze, 20. Filip Stenmark, 21. Fritiof Björkén, 22. Joel Rajalakso, 27. Philip Hausenkamph och 31. Sulejmen Sarajlic (mv).

Tränare: Thomas Askebrand & Karl-Gunnar Björklund

Två Österspelare står över dagens match; Johan Andersson (skada) och Josef Elvby (skada).

LANDSKRONA BOIS - SPELARTRUPP

1. Jonas Sandqvist (mv), 2. Viktor Svensson, 3. Daniel Jarl, 4. Mikael Dahlgren, 5. Johnny Lundberg, 6. Philip Andersson, 10. Muamet Asanovski, 12. Igor Arsenijevic, 14. Mårten Nordbeck, 17. Rasmus Alm och 19. Marko Mugosa. Avbytare: 8. Måns Ekwall, 9. Samuel Aziz, 11. Andrew Stadler, 16. Dennis Olofsson, 31. Kevin Ahlin (mv) och Lorent Shala. (landskronabois.se)

Tränare: Zvezdan Milosevic & Billy Magnusson

DOMARTEAM

Domare: Mirza Kazic

Ass. domare 1: Barech Afzal Khan

Ass. domare 2: Edin Delkic

4:e domare: ---

MATCHLÄNKAR

BILJETTER

Fri(villig) entré för den som vill stödja Östers ungdomar.

RADIO - TV - WEBB

Du kan också följa vår direktrapportering via twitter.com/oifmatch

KOMMANDE MATCHER

• Östers IF vs Högaborgs BK - måndag 6 april kl 15.30