Nu är lottningen för Svenska Cupen klar

I augusti avancerade Östers IF i Svenska Cupen och i mars väntar ett gruppspel. Igår lottades motstånden och i Östers grupp kom Malmö FF, GIF Sundsvall och IK Frej Täby.

Öster inleder borta mot Malmö FF. Den andra matchen spelas mot GIF Sundsvall i Sundsvall och den tredje och sista matchen spelas på Myresjöhus Arena mot IK Frej Täby. Vinnarna från varje grupp går vidare till kvartsfinal.

Gruppspel:
Placering i gruppspelet avgörs genom antalet vunna poäng. Vid lika poängställning avgörs placering genom målskillnad, d.v.s. skillnaden mellan antalet gjorda mål och insläppta mål. Är målskillnaden lika stor, placeras det lag främst som gjort flest mål. Har lagen gjort lika många mål, är lagens inbördes resultat avgörande. Är inte det inbördes resultatet mellan lagen heller avgörande erhåller det högst rankade laget gruppsegern.

Kvartsfinal
De fyra ”bästa” gruppsegrarna ska ha hemmamatch och lottas med fri lottning mot övriga fyra gruppsegrare. I det fall att det ej går att skilja mellan fjärde och femte ”bästa” gruppsegrare erhåller det högst rankade laget hemmamatch.

Semifinal
Fri lottning. Först dragna lag ska ha hemmamatch.

Final
Final spelas på Friends Arena. SvFF arrangerar matchen och hemmalag i finalmatchen utses genom fri lottning.

ÖIF:s spelschema i datum (tider återkommer vi med)
Matchomgång 1
2-3 mars