Officiellt: Nicolas Mortensen skriver på för Östers IF

Östers IF har tecknat ett avtal med den danska forwarden Nicolas Mortensen, närmast från FC Helsingör där han under denna säsong gjort 18 mål på 17 spelade matcher.

Nicolas som är 26 år gammal ansluter till Östers IF från och med den 15 juli. En spelare med erfarenhet från de tre högsta danska ligorna under dem senaste tre säsongerna.

2017/18 låg FC Helsingör i Superligaen (den danska högstaligan) där det för Nicolas del blev 24 matcher och 7 mål, trots att laget åkte ur till NordicBet Liga (den danska andraligan). Bland annat med två gjorda mål borta mot FC Köpenhamn på Parken i den näst sista omgången.

Under förra säsongen blev det totalt 29 framträdanden med 7 gjorda mål och under årets säsong hittills har det blivit 18 mål gjorda på totalt 17 matcher. Ett starkt målfacit.

Denis Velic, huvudtränare:

- ”Det känns mycket bra att ha lyckats knyta till oss Nicolas som är en beprövad och erfaren målskytt med spel på hög nivå i Danmark. En hårt arbetande toppforward som är fysisk och jobbig att möta. Nicolas spetsar till truppen ytterligare och kommer bidra med erfarenhet trots sin ringa ålder.”