Officiellt: Välkommen till Östers IF, Marcus Astvald

Den 30-åriga mittfältaren Marcus Astvald är klar för Östers IF. Spelaren med ursprung från Örebro SK ansluter till sin nya klubb inom kort och har skrivit på avtal med Öster efter att ha lämnat Degerfors IF.

Mittfältaren kommer senast från Degerfors IF, ett kontrakt som gick ut efter förra säsongen och ny klubbadress blir nu Östers IF och Växjö.

Denis Velic:

- "Vi är oerhört nöjda och glada över att ha kunnat genomföra värvningen av Marcus Astvald. Marcus är en spelare som har en lång erfarenhet från elitfotboll med spel i både Allsvenskan och Superettan, nu senast med Degerfors när de tog steget till Allsvenskan."

Denis fortsätter, "Med Marcus på plan får vi en ledartyp på planen med tydliga spetsegenskaper i det offensiva spelet. Men vi får också en spelare till laget med viktig erfarenhet och rutin, något som vi känner att vi har tappat efter förra säsongen."

Marcus Astvald:

- "Jag är glad att det är klart. Det känns fantastiskt bra att vara på plats och har skrivit på för Östers IF. Jag har fått ett bra intryck från första stund och känner mig laddad att få komma igång och träna med laget och påbörja förberedelserna inför säsongen."