Örnblom och Stulic representerade Sverige

Under helgen som gick hade Östers IF två representanter i Sveriges P20- respektive P17-landslag. Försvararen Filip Örnblom var lagkapten och ställdes mot Frankrikes P20-landslag, medans Victor Stulic storspelade i målet mot Turkiet för P17-landslaget.

Örnblom startade som mittback i Sveriges trebackslinje i mötet med Frankrike. 20-åringen fick även chansen att bära kaptensbindeln under matchen och leda laget under 90 minuter i en tuff match för Sverige. Förbundskaptenen om matchen:

- Jag är oerhört imponerad av den insatsen vi gör idag mot ett väldigt starkt lag. Jag är oerhört imponerad av den attityd och det försvarsspel vi visar prov på idag. Det är killar som till viss del bara känt varandra i tre dagar som går ut och får ihop det så här. Det här blir en bra rapport upp till U21, säger Tomas Turesson.

Sveriges startelva: 1 Samuel Brolin - 2 Emil Holm, 4 Filip Örnblom (K), 6 Isak Jönsson - 7 Felix Hörberg, 14 Carl Gustafsson, 9 Adil Titi, 11 Peter Gwargis, 5 York Rafael - 17 Rasmus Wiedesheim-Paul, 10 Pontus Almqvist.

För Stulics del så var målvakten inblandad i en stark laginsats från P17-landslaget i sin match mot Turkiet, en match som slutade oavgjort, 1-1.

Från Svenskfotboll.se: "Matchen öppnade upp i ett högt tempo och tufft fysiskt spel. Turkiet höll hög press och spelet var övervägande på svensk planhalva. Tack vare flera fina räddningar av målvakten Victor Stulic lyckades laget hålla moståndarna borta från att ta ledningen."

- Jag är mycket imponerad av spelarnas arbetsinsats och att de går för segern efter kvitteringsmålet. De ville verkligen åka härifrån med en seger vilket jag verkligen hade unnat dem. Nu blev det tyvärr inte så men det är ett stort steg framåt. Vi har haft en bra samling här i Tjeckien och lärt känna varandra både på och vid sidan av planen. Vi möter ett starkt turkiskt lag i dag så vi får trots allt vara nöjda med ett likaresultat, berättar förbundskapten Viktor Eriksson.

Sveriges startelva: 12 Victor Stulic - 2 Hussein Ali, 6 Philip Sundgren, 3 Taulant Peci - 15 Linus Tagesson, 8 Aimar Sher, 7 Ishak Shamoun, 5 Totte Holmkvist - 11 Paulos Abraham, 18 Tim Prica (K), 17 Adam Kaied.