Öster föreläste på Hållbarhetskonferens

Under måndagen och tisdagen har Sara Lennqvist och Jens Magnusson deltagit i Svensk Elitfotbolls Hållbarhetskonferens som i år gick av stapeln i Göteborg.

Med representanter från offentlig sektor, privat sektor och föreningslivet diskuterades fotbollens viktiga roll för att bland annat förebygga utanförskap i samhället. Sara och Jens föreläste kring det framgångsrika arbetet som Öster i Samhället har bedrivet i snart 10 år och deltog även i en paneldebatt på scen.

Vi kan med stolthet konstatera att vi ligger långt fram i vårt hållbarhetsarbete som sedan många år är en viktig och naturlig del av föreningen. Vi skickar en särskild tanke och tack till alla de fantastiska ledare som finns i vår verksamhet. Vi är stolta över er!