Öster i Samhället stödjer Julhjälpen Växjö

Även i år så stödjer Öster i Samhället Julhjälpen i Växjö som hjälper familjer som inte har möjlighet att köpa julklappar till sina barn.

Och det var en självklarhet från föreningens sida att vara med:

- "Vi tycker det är viktigt att hela familjen får möjlighet att göra något kul tillsammans därför ger vi bort flera hundra biljetter på Familjeläktaren, säger Marknadschef Andreas Skagerlind & Öster i Samhället-ansvarig Sara Lennqvist."

Flera signerade bollar från A-laget kommer delas ut till barn som gillar fotboll men inte har en egen boll idag. Samt kommer alla familjer att få se hemmapremiären i Superettan 2018.

Julhjälpen Växjö är en ideell verksamhet som hjälper barnfamiljer som har det svårt ekonomiskt inför julen.

I bilden (från vänster): Andreas Skagerlind, Petra Friberg (Julhjälpen Växjö) och Sara Lennqvist.