Öster i Samhället vinnare i Henrik Lundqvists 30/30-fond

Under kvällen så anordnades en galakväll på Trädgår'n i Göteborg för tillkännagivandet av vinnarna för Henrik Lundqvists 30/30-fond. En fond som delar ut 30 000 kr till 30 olika föreningar runtom i Sverige, som uppmärksammar och belönar idrottsföreningar, oavsett idrott, som verkar för sunda värderingar och som ger både trygghet och glädje. En av dessa vinnarna blev Öster i Samhället för sitt arbete om att skapa ett tryggare samhälle för barn och ungdomar.

Sara Lennqvist, CSR-ansvarig Östers IF:

- "Det betyder jättemycket bara att 30/30 fonden har uppmärksammat vårt arbete vilket är ytterligare ett kvitto på att det arbete vi gör är riktigt bra. Ett bidrag som detta är ovärderligt eftersom det ökar varenda barn och ungdoms möjlighet till bättre förutsättningar i samhället och möjligheten för oss att göra det vi gör idag ännu bättre."

Om 30/30-fonden

30/30-fonden är ett samarbete mellan Henrik Lundqvist och Unibet som handlar om att ge tillbaka till idrottsrörelsen för allt som den har gett till Henrik och miljoner andra svenska idrottare. Många vet att Henriks uppväxt har präglats av hockey, men få vet att han är så mycket mer än “bara” just hockey. Han är fotboll, han är tennis, ja han är all slags idrott.

30/30-fonden går helt enkelt ut på att uppmärksamma och belöna idrottsföreningar, oavsett idrott, som verkar för sunda värderingar och som ger både trygghet och glädje.

”30/30” anspelar på Henriks tröjnummer och att 30 föreningar får 30 000 kr var.

Läs mer om 30/30-fonden här.