Öster lånar spelare från HIF

- Lucas Ohlander spelar med Öster i vår

Talangfull anfallare är klar för Öster
- Lucas är en snabb och kvick forward. Vi har haft bra koll på honom i några år och han har även varit hos oss och testat i någon vecka. När vi fick det här läget att låna honom slog vi till, kommenterar Östers sportchef Peter ”Kuno” Johansson.

Det är genom goda kontakter med Helsingborgs sportchef Jesper Jansson som Öster nu får möjlighet att kika närmare på den talangfulle anfallaren.

- Vi har en bra relation med Jesper och Helsingborg, och vi har löpande diskuterat olika spelare som kunnat vara aktuella för oss. Eftersom HIF inte har något U21-lag i år skulle Lucas kunnat bli utan speltid helt och hållet i vår. Nu får han möjlighet till spel här i Öster, säger Kuno.

Lucas Ohlander kommer ursprungligen från Rydebäcks IF, och har gjort sex junior- och 17 pojklandskamper. Eftersom han är född 1993 har han tillhört samma landslag som Östermittfältaren Fredrik Lundgren. De senaste säsongerna har han tillhört HIF:s A-trupp, men har hittills endast spelat träningsmatcher i A-laget.

Lucas finns med i den Östertrupp som i skrivande stund är på träningsläger i Spanien.

Skrivet av: Anders Sköld