Öster lanserar & delar ut 10.000 skolkort i Växjö kommuns grundskolor

Vi vill att fotboll ska kunna ses av alla barn & ungdomar - att få uppleva världens största sport på plats.

Därför är det viktigt att det finns tillgängligt för alla. Det vill vi möjliggöra genom att dela ut skolkort till alla och rätt till fri entré resterande Östermatcher säsongen 2015.

Skolturnén började redan under torsdagen när A-lagsspelare var runt på en rad skolor och delade ut närmare 4.000 kort. Österspelare fortsätter skolbesöken under fredagen och den spontana responsen bland skolpersonal och elever har varit mycket uppskattad och välkomnad.

10.000 barn & ungdomar från förskoleklass till årskurs 9 får möjligheten att se fotboll 2015 utan kostnad. Vi tycker det är viktigt att alla barn i Växjö får samma möjligheter att kunna se en fotbollsmatch på Myresjöhus Arena.

Skolkortet ligger under vår stora satsning ”Öster i samhället” vilket är namnet på allt vi gör för samhället, speciellt barn & ungdomar som t.ex. läskickar med stadsbiblioteket, samarbete med Rädda barnen, spontanfotboll för ungdomar på högstadiet & gymnasiet. Fotboll berör barn & ungdomar mycket, därför är det vikitgt för oss som förebild att kunna ge tillbaka så mycket vi kan till samhället.

Föräldrar eller ungdomar beställer biljetter på skolkortet.ostersif.se - här kan övriga i familjen köpa biljetter för att kunna se matchen tillsammans. Alla biljetter gäller på den nya sektionen ÖPPEN SITTPLATSDet finns inte några nummer på biljetterna, istället sätter sig alla där det finns plats. Detta för att familjer lätt ska kunna sitta brevid varandra.

De som kommer tidigt får bästa platserna.

På samma sektioner sitter idag Östers IFs 500 st akademispelare och tränare. Vi ser gärna att det här blir familjeläktaren på Myresjöhus Arena. Tack vare vår samarbetspartner HSB har vi kunnat genomföra den här iden som vi tycker är viktig för Östers IF.

Martin Stedt, Verksamhetschef Medlem & Marknad HSB

"Vi på HSB tycker det är viktigt att arbeta med framtidsfrågor och att skapa bra bostäder även för kommande generationer. Det hela handlar om att skapa möjligheter för alla, oavsett bakgrund och tillhörighet. Därför tycker vi att det är ett bra initiativ av Östers IF – att aktivt arbeta för att skapa samma möjligheter för alla ungdomar att gå på elitfotboll. Genom att bospara i HSB skapar man möjligheter för sig själv, sina barn eller barnbarn - att börja bospara tidigt  skapar stora möjligheter att få förtur till en av våra 27 000 hyresrätter och dessutom till all vår nyproduktion i hela Sverige."

Jens Magnusson, Klubbchef Östers IF

"En viktig målsättning för Östers IF är att få barn, barnfamiljer och ungdomar att i större utsträckning hitta till Myresjöhus Arena. Det är bland dessa vi hittar morgondagens supportrar och framtidens Österhjältar. Tack vare vårt starka samarbete med HSB kan vi nu lansera Skolkortet och bjuda Växjös barn och ungdomar på fri entré vid våra hemmamatcher. En unik satsning och ett avstamp för framtiden som vi är stolta över.

Välkomna till Myresjöhus Arena!"

Tillsammans med HSB gör vi det möjligt

- Välkomna till Myresjöhus Arena!

Följ Östers IF i sociala medier: