Öster U14 gick till semifinal i GAIS Open

Öster U14 lyckades riktigt bra i cupen och var bara en straffläggning från final.

GAIS-Open är en inbjudningsturnering för lag som kommit långt i sin fotbollsutveckling.

Gruppsegern säkrades efter en mycket stark insats i sista matchen mot Trelleborgs FC och seger med 2-0.

I kvartsfinalen mötte Öster norska Fredriksstad i en match som kom att bli mycket bra och som slutade 1-1 vid full tid. Öster stod efter ett straffavgörande som rättvis segrare.

Semifinalen, ett Smålandsderby, blev en svängig tillställning mot Husqvarna FF. Bägge lagen försökte spela en passningsorienterad och bra fotboll.

Efter 3-3 vid full tid vann Husqvarna till slut på straffar. Husqvarna vann sedemera också finalen och blev cupsegrare. Matchen om tredje pris förlorades mot BK Häcken med 4-2, detta efter att Öster vänt ett 0-3-underläge till 2-3. Öster var ytterst nära att kvittera innan Häcken avgjorde definitivt i slutminuten. Östertränarnas bedömning var att laget uförde en fantastisk insats både på och utanför plan.