Öster värvar Alibek Aliev

Anfallaren Alibek Aliev ansluter till Öster från FC Trollhättan.

Alibek skapade stora rubriker under året då han noterades för 26 mål på 28 matcher i division 1 Södra. Han har under den senaste tiden varit en eftertraktad spelare men har nu bestämt sig för att fortsätta karriären i Östers IF.

- Jag är väldigt glad över att allt äntligen är klart. Jag har haft anbud från både Allsvenskan och utlandet men när jag träffade Öster och fick klubben presenterad för mig och vad man ville så visste jag direkt att det var här jag vill spela, säger Alibek.

Vårt nyförvärv är 27 år gammal och född i Ryssland men flyttade vid fem års ålder till Sverige. Han fick sin fotbollsutbildning i IF Elfsborg och har även representerat GAIS, Örgryte och Varbergs BOIS i Sverige innan han skrev på för Trollhättan 2021. Han har också hunnit med att spela i CSKA Moskva och FF Jaro i Finland.

Kontraktet är skrivet på två år och Alibek ansluter direkt till laget och finns med i träning redan under måndagen.

- Vi får en stor, stark och snabb anfallare som stått för en imponerande målproduktion under de senaste åren. I våra samtal har han visat att han verkligen vill spela i Öster vilket är något som vi värdesätter högt. Han kompletterar vår befintliga anfallsbesättning på ett bra sätt och det skall bli spännande att se honom tillsammans med laget i veckan, säger sportchefen Vito Stavljanin.

Varmt välkommen till Östers IF!