Öster värvar Runar Sigurgeirsson

I januari 2023 ansluter Runar Sigurgeirsson till Östers IF. Den 22-åriga ytterbacken kommer närmast från Keflavik som spelar i den isländska förstadivisionen. Där noterades han för två mål och två assist under den gångna säsongen.

Vår sportchef Vito Stavljanin var tidigare i år på besök på Island för att bland annat titta på Runar och var imponerade över vad han såg:

- Runar är en modern ytterback med bra speed och teknik. En aggressiv spelare som gillar att attackera och gå framåt i planen.

Vår nya vänsterback som mäter 186 centimeter har en väldigt fin vänsterfot och tar ofta hand om fasta situationer. Det är en snabb spelare som gillar att utmana och som vill alltid framåt.

Runar är just nu hemma på Island efter att ha varit i väg på landslagsuppdrag med Island där Saudiarabien och Sydkorea stod för motståndet. Kontraktet är skrivet över 3 år.

- Jag ser verkligen fram emot att komma till Öster inför nästa säsong och bidra till att klubben flyttas upp till Allsvenskan där Öster hör hemma. Sättet som Vito och Tufa presenterade klubben och dess målsättningar övertygade mig om att detta är rätt miljö och rätt klubb för mig, avslutar Runar.

Varmt välkommen till Östers IF!