Östers IF förlänger med Marcus Bergholtz

Idag presenterar Östers IF en förlängning med mittfältaren Marcus Bergholtz. Avtalet löper över tre år, till och med december 2017.

- Marcus har visat en god utveckling under året. I honom ser en spelare som vi vill bygga vidare kring i vårt fortsatta lagbygge. Vi ser Marcus som en central gestalt i truppen och i honom ser vi en utvecklingsbar ledare på plan. Vi kan inte bara jobba i nuet, utan det är viktigt att vi samtidigt lyfter blicken och håller kursen i vår långsiktiga plan. Vi är därför glada och nöjda med att kunna göra klart redan nu, meddelar sportchef Peter Wibrån.

-Det känns mycket bra att förlänga med Öster och jag ser fram emot tre nya år i klubben. Jag känner en stor inspiration över möjligheten att utvecklas ytterligare här samt bidra till att klubben lyckas sportsligt och resultatmässigt framöver, meddelar Marcus Bergholtz.

Spelarfakta

Namn: Marcus Bergholtz

Position: Mittfältare

Född: 1989-12-15