Östers IF i nytt samarbete för att utveckla affärsnätverket

Superettan och elitfotbollen är igång igen och nu tar klubben initiativ för att nå framgång också utanför planen genom ett nytt samarbetsavtal med Never Offside och deras nätverks- och kommunikationsverktyg Score med syftet att öka affärsnyttan för sina partners.

Vi har under en längre tid arbetat för att hitta ett sätt som ökar värdet för våra partners och på så sätt ge så mycket som möjligt tillbaka för våra partners investeringar till föreningen. Vi ser det som en win-win- situation där vi tillsammans kan öka affärsnyttan och leverera nya värden för partners sinsemellan, säger Försäljnings- och marknadschef Peo Jönsson.

Never Offside, bolaget som utvecklat Score ser också fram emot samarbetet. Bolaget som består av personer med bakgrund från IT och Sporträttighetsbranschen har nyligen tecknat avtal med ett flertal stora fotbolls och hockeyklubbar.

- Vi ser fram emot att få utveckla Östers erbjudande och arbete gentemot partners. Effekterna av Corona har visat hur viktigt det är för rättighetsinnehavare att kunna leverera värden värde utöver matcherna. Vi är glada att alltfler klubbar nu tar krafttag för att göra det. Det är en förutsättning för många klubbars överlevnad” säger Christer Haglund som är VD och en av grundarna.

Appen kommer att introduceras och bli tillgänglig för partners under den närmaste tiden med målsättningen att vara igång efter sommaren och semesterveckor. Utöver möjligheten att maximera sitt partnerskap till klubben genom affärer med andra partners så erbjuder appen Score en ny exklusiv kommunikations- och administrationskanal, områden där Östers IF nu hoppas kunna leverera en ännu bättre service och produkt till sina partners. I framtiden finns även potentialen att utöka appen men en ”supporter-del” där Östers supportrar och partners gör affärer.

Peo Jönsson igen, ”så som den här våren har sett ut och under nuvarande omständigheter så kändes det helt rätt att kunna göra denna investering för våra partners som är oerhört viktiga för oss. Vi ser Score-appen som en viktig och långsiktig produkt som kommer ge ett stort lyft för våra partners.

Kontakter:

Peo Jönsson, Försäljnings- och marknadschef Östers IF peo.jonsson@ostersif.se
Jacob Gustafson, Marknad- och kommunikationschef Östers IF jacob.gustafson@ostersif.se
Christer Haglund, VD Never Offside christer.haglund@neveroffside.se

Om Never Offside

Never offside är ett bolag baserat i Stockholm som erbjuder ett mobilt kommunikationsverktyg, Score, till rättighetsinnehavare, som kan bli dess klubb- eller partner-app. Appens syfte är att öka affärsnyttan samt förbättra och effektivisera kommunikationen mellan rättighetsinnehavaren, partners och supportrar. Never offside är grundat av personer med bakgrund inom IT och Sporträttighetsbranschen.