Östers IF i partnerskap med expansiva Micropower Group

Östers IF fortsätter sin framgångsresa och föreningen befinner sig just nu i en mycket kraftfull ökning av antalet partners på företagssidan. Näst ut på tur att presenteras är Micropower Group. Som dessutom inte bara blir ny nätverkspartner till klubben utan samarbetet innefattar även en plats i styrgruppen för föreningens stora hållbarhetsarbete ”Öster i Samhället”.   Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Koncernen är idag en av Europas största tillverkare av industriella batteriladdare och litiumjonbatterier och befinner sig i en mycket spännande expansionsfas och bransch då elektrifiering av produkter och marknader är högaktuellt.   - Det är otroligt roligt att roligt att ett företag som Micropower som arbetar så framgångsrikt med hållbarhet tror på oss och vill vara med och utveckla vårt hållbarhetsarbete. Med Micropowers resurser, erfarenhet och nätverk kommer inte bara Öster i Samhällets verksamhet utvecklas utan hela föreningen, säger Sara Lennqvist, hållbarhetsansvarig på Östers IF.