Östers IF-IFK Värnamo 2-2 (Turkiet)

Östers IF har spelat sin sista träningsmatch innan allvaret börjar. På en relativt ojämn gräsmatta utanför Antalya kryssade växjölaget mot superettanlaget IFK Värnamo. Matchen slutade 2-2 efter att IFK Värnamo haft ledningen med 2-0 i paus.

Östers IF var överlägset i andra halvlek och kunde vunnit matchen. Exempelvis hade Östers IF ett ribbskott i sista minuten av matchen (Henningsson).

- Det är målen som präglar matchen. De får en tidig ledning utan att skapa speciellt mycket. Vi har mycket boll, men sämre avslut, säger Andreas Thomsson.

- Det blev mycket närkamper och deras "vinstprocent" i dem var högre. Därför kunde de gå till attack istället för att vi kunde göra det, fortsätter Thomsson.

- Men våra andra halvlek var väldigt bra och vi borde vunnit tycker jag. Vi hade 8-1 i avslut utöver målen, påpekar östertränaren som också fick se Pablo Piñones-Arce göra sina första minuter i östertröjan.

- Han var involverad lite i offensiven. Både genom några kombinationsspel och lite skapande av hörnor och dylikt. Bra att han nu fått göra lite "match" också. Med benskydden på liksom, avslutar Thomsson.

Startelva: Nadj - S Karlsson, Robledo, Bojent, Nurkic - Pavey, Elvby, Persson, Zlojutro - Velic, Söderberg.
Inhopp: Piñones.-Arce, Henningsson, Bojanic, M Karlsson, Bergholtz

Målskyttar: Elmin Nurkic och Johan Persson.