Östers IF lånar Manasse Kusu och Lucas Lima från IFK Norrköping

Under fredagen genomförde den 19-årige mittfältaren Manasse Kusu och den 19-åriga forwarden Lucas Lima sina respektive läkarundersökningar med Östers IF. Föreningen lånar bägge spelarna från allsvenska IFK Norrköping säsongen ut.

Manasse Kusu är en central mittfältare född år 2001 som har 12 framträdanden i Allsvenskan på meritlistan tillsammans med 23 ungdomslandskamper för Sverige.

Lucas Lima född år 2002 är en forward under säsongen fått debutera i IFK Norrköping A-lag. Har hunnit delta i totalt fem matcher i Allsvenskan hittills och gjort ett mål.

Både Manasse och Lucas genomför sina första träningar med Öster under fredagen och är spelklara till tisdagens möte med Trelleborgs FF hemma på Visma Arena.

Vito Stavljanin, Sportchef:

- "Både Manasse och Lucas är två spelare som vi har haft koll på sedan tidigare. Två spelare med tydliga spetsegenskaper och som kommer att ge ytterligare energi till vår trupp. Bägge spelarna är offensivt lagda i sitt tänk och vi hoppas att vi kommer få en stark utväxling från dessa under hösten."

Jens Magnusson, Klubbdirektör:

- "Dialogen med IFK Norrköping har som alltid varit god. Det är såklart två spelare som jag känner till väl sedan innan och jag ser fram emot att se dem båda i Östertröjan framöver."