Östers IF söker akademitränare

Östers IF akademiverksamhet sträcker sig från 13-19 år och består av runt 120 ambitiösa ungdomar. För att vi ska kunna ha en god spelarutbildning och en fin träningsmiljö i vardagen behöver vi många kunniga tränare/instruktörer och till säsongen 2024 söker Östers IF ett antal akademitränare i varierande omfattning och roller såsom huvudtränare, assisterande tränare och målvaktstränare. Huvudtränaruppdragen kan även kombineras med uppdrag i våra skolverksamheter vid behov.

Vem söker vi?

• Du har förmågan att skapa goda relationer som präglas av ett varmt glädjefyllt ledarskap med viljan att coacha och främja en högklassig spelarutbildning.
  • Du är en skicklig och gärna erfaren instruktör i spelarens individuella färdigheter men också gällande kollektiva och taktiska inslag i spelet.
  • Du har tränarutbildning (minst UEFA B eller UEFA Youth B för huvudtränaruppdrag) och/eller har ambitionen att genomföra utbildning.
  • Du är driven och har möjlighet att lägga tid på ditt tränaruppdrag. Akademilagen tränar fyra gånger samt spelar match varje vecka.
  • Du har viljan och förståelsen att förhålla dig till föreningens värdegrund och följa spelarutbildningsplanen.
  • Du har förmågan att arbeta i team med andra tränare både i den egna träningsgruppen och i samarbete med andra lag i akademin.
  • Du har datorvana och kan hantera Officeprogram samt har gärna erfarenhet av videoanalys.

Kontakta oss redan idag vid intresse!
Skicka in CV/personligt brev till vår Akademichef, Robert Grandén:
Email: robert.granden@ostersif.se