Östers IF stöttar studenter i viktig sponsringsstudie
Östers IF vill bidra till utvecklingen av svensk idrott – både på och utanför planen. Därför är vi glada att kunna stötta tre studenter från Gymnastik- och Idrottshögskolan (GIH) och Södertörns högskola som just nu skriver sin kandidatuppsats inom Sport Management, med fokus på sponsring och marknadsföring i Allsvenskan.
Studien undersöker vilka mål företag har när de väljer att sponsra klubbar i Allsvenskan – ett ämne som är högaktuellt för både föreningar och partners. Resultatet kan ge värdefulla insikter för framtida samarbeten och stärka förståelsen för sponsringens roll i svensk fotboll.
Östers IF har valt att stötta studien genom att vidarebefordra en enkät till våra samarbetspartners. Undersökningen tar endast ett par minuter att genomföra och hanteras helt anonymt och konfidentiellt.
– Det här är ett initiativ vi gärna är med och stödjer. Att kunna bidra till forskning som både stärker klubbens eget arbete och samtidigt gynnar utvecklingen av branschen som helhet känns helt rätt, säger Natalie Serrate, Försäljnings- och Marknadschef på Östers IF.
Bakom studien står Ivar Sjölund, Anton Sjösten och Didrik Eriksson, samtliga studenter vid Sport Management-programmet på GIH och Södertörns högskola. Enkäten kommer skickas ut till föreningens sponsorer inom kort.
– Vi är otroligt glada att Östers IF vill vara med och stötta vårt arbete. Klubben har en stark lokal förankring och ett brett nätverk av engagerade partners, vilket gör deras deltagande extra värdefullt för studiens resultat, säger Ivar Sjölund å gruppens vägnar.
För frågor om studien:
Ivar Sjölund
sjolundivar@gmail.com
För frågor om Östers IF:s sponsorarbete:
Natalie Serrate
natalie.serrate@ostersif.se
Östers IF vill bidra till utvecklingen av svensk idrott – både på och utanför planen. Därför är vi glada att kunna stötta tre studenter från Gymnastik- och Idrottshögskolan (GIH) och Södertörns högskola som just nu skriver sin kandidatuppsats inom Sport Management, med fokus på sponsring och marknadsföring i Allsvenskan.
Studien undersöker vilka mål företag har när de väljer att sponsra klubbar i Allsvenskan – ett ämne som är högaktuellt för både föreningar och partners. Resultatet kan ge värdefulla insikter för framtida samarbeten och stärka förståelsen för sponsringens roll i svensk fotboll.
Östers IF har valt att stötta studien genom att vidarebefordra en enkät till våra samarbetspartners. Undersökningen tar endast ett par minuter att genomföra och hanteras helt anonymt och konfidentiellt.
– Det här är ett initiativ vi gärna är med och stödjer. Att kunna bidra till forskning som både stärker klubbens eget arbete och samtidigt gynnar utvecklingen av branschen som helhet känns helt rätt, säger Natalie Serrate, Försäljnings- och Marknadschef på Östers IF.
Bakom studien står Ivar Sjölund, Anton Sjösten och Didrik Eriksson, samtliga studenter vid Sport Management-programmet på GIH och Södertörns högskola. Enkäten kommer skickas ut till föreningens sponsorer inom kort.
– Vi är otroligt glada att Östers IF vill vara med och stötta vårt arbete. Klubben har en stark lokal förankring och ett brett nätverk av engagerade partners, vilket gör deras deltagande extra värdefullt för studiens resultat, säger Ivar Sjölund å gruppens vägnar.
För frågor om studien:
Ivar Sjölund
sjolundivar@gmail.com
För frågor om Östers IF:s sponsorarbete:
Natalie Serrate
natalie.serrate@ostersif.se