Poäng borta mot topplaget

Öster lyckades bra med att stänga ner topplaget Varbergs spel men mindre bra med det egna och 0-0 var ett rimligt slutresultat.

VARBERGS BOIS - ÖSTERS IF 0-0

Malmkvist
S Karlsson - Lundgren - M Karlsson - Silverholt
Johansson - Persson - Drott - Helg
Keene - Johannesson

46' Kapcevic (Keene)
79' Pavic (Johannesson)
85' Silka (Helg)
Mer statistik på förbundets matchsida.

DENIS VELIC OM MATCHEN:

"En oerhört tuff bortamatch mot seriens absolut bästa lag om man ser till hela året. Jag tycker vi har förberett oss bra och har okej koll på vad de ska göa, och vi redde också ut det mesta.

Däremot är vi inte nöjda med vårt eget spel, vi har alldeles för få och för korta anfall och alldeles för få målchanser.

I den situation vi befinner oss var målet att frustrera Varberg och göra dem lite otåliga och jag tycker vi lyckas ganska bra med det.

Ur vårt perspektiv får vi vara nöjda med poängen om än inte spelet.

Medicinska teamet tror att Keene har fått en lättare hjärnskakning, men vi har lite flyt med uppehållet nu så det bör inte vara nån fara"