Premiärseger för U19 mot Falkenbergs FF

Kvällens premiärseger blev den första på fem år för Östers IF:s U19-lag. Efter 1-1 i halvlek, besegrades till slut Falkenbergs FF med 4-2.

Emil Jönssson

Östertränaren Christian Stridh om matchen;

- Skönt att börja seriespelet  med en bra start och vinst. Det är fem år sedan vi vann en premiär senast. Vi är stundtals riktigt bra i vårt anfallsspel då vi kommer runt på kanter och i djupled. Till och från under matchen hamnade vi tyvärr i svackor då vi blev passiva och smånätta i spelet. Vi visar en stor vilja i att göra rätt saker och det vi tränat på. Vi gör fyra mål med fyra olika målskyttar, vilket också är bra. Alla i laget gör det godkänt, men extra plus får Emil Jönsson som idag spelar fram till tre av målen och gör ett själv. Även mittbacken Valentino Srpcanski får extra beröm för sin insats, främst i andra halvlek.

Matchfakta

(29) 1-1 Emil Jönsson

(53) 2-1 Lukas Quist (Emil Jönsson)

(72) 3-2 Albin Johansson (Emil Jönsson)