Publikinformation inför: Östers IF - Östersunds FK

På lördag den 29 april gästas vi av Östersunds FK på Visma Arena i den femte omgången av Superettan. Familjedag gäller med ett erbjudande till just familjer som kan köpa biljetter för halva priset på familjeläktaren. Köp biljetter idag!

Östergatans restaurang är självklart där man laddar upp på allra bästa sätt inför varje Östermatch. Dagen till ära har vi erbjudande i restaurangen till barnen som ni kan ta del av nedan. Insläpp till restaurangen, uteserveringen och sportbaren sker kl 11.00 och 12.00 till arenan samt avspark 13.00.

Köp biljett redan nu och kom i god tid!

Nedan följer viktig publikinformation inför matchen.

Biljetter

Biljetter köper du alltid enklast i förväg via vår biljettsidaKom ihåg att förköp alltid är smidigast för att undvika köer. För dig som inte har möjlighet till förköp öppnar biljettservice, som är belägen på arenans västra sida bredvid restaurangen, klockan 11:00. Arenan öppnar sedan för insläpp klockan 12.00. Alla barn upp till 5 år har fri entré på hela arenan.

Två viktiga punkter för att slippa köer:
1. Förköp!
2. Kom i god tid!

Denna dag är det halva priset på familjeläktaren som varit en omedelbar succé på Visma ArenaKlicka här här för att ta del av erbjudandet!

Familjeläktaren - årets nyhet på Visma Arena!
En läktare som skall ge alla barnfamiljer möjligheten till att se på livefotboll till ett förmånligt pris. Här gäller Skolkortet, vilket passar utmärkt för er som har barn i yngre åldrar. Läktarens sektioner gäller för N1, N2 och N3 med entréinsläpp på östra sidan ut med parkeringen närmast Fortnox. Som vanligt gäller fri entré till alla barn upp till 5 år på hela arenan.

Skolkortet

Tillsammans med vår partner KraftPowercon erbjuder vi alla barn och ungdomar (6-12 år) i Växjö kommun, Skolkortet, som ger barnen möjlighet att uppleva elitfotboll på Visma Arena helt gratis under hela året. Skolkortet gäller endast på Familjeläktaren (N1, N2 och N3) och Hemmastå. Har du ännu inte fått ditt skolkort? Då kan du hämta ut ett i biljettservice som öppnar 11.00. Fri entré till alla barn upp till 5 år på hela arenan.

Digitalt matchprogram - nyhet!

Det digitala matchprogrammet publiceras på vår hemsida och alla våra sociala medier på matchdagen. Det kommer även finnas QR-koder uppsatt runt om på arenan som du kan scanna och få fram matchbladet direkt i din telefon. I den kommer det finnas nyttig information över våra evenemang, vad som erbjuds påoch sker på matchdagar, senaste nyheterna om föreningen samt trupper för respektive lag precis som tidigare.

Klubbstolar

För dig som har köpt klubbstolar sker entré via Restaurang Östergatan (på västra sidan) som öppnar 11.00. Föranmälan sker via utskickat formulär och samtliga besökare behöver visa upp säsongskort i entrén. Därefter är ni välkomna till Stig Svensson Lounge för mat och dryck i trevligt sällskap.

Lounge

För våra loungegäster sker entré via Restaurang Östergatan (på västra sidan) som öppnar 11.00. Mat och dryck beställer man enkelt inne på Restaurang Östergatan. För bokning, maila natalie.serrate@ostersif.se

Restaurang

Östergatans Restaurang erbjuder den perfekta uppladdningen inför matchen!

Sportbaren öppnar 11.00 för East Front och alla supportrar som vill sjunga upp sig. Uteserveringen är även den öppen från 11.00, två timmar innan avspark i vanlig ordning. Kom gärna hit i god tid och ladda upp!

Boka bord, beställ matchbuffé så bjuder vi på pannkakor till barnen. Maila ostergatan@ostersif.se för att boka bord idag!

Östergatan öppnar som vanligt upp dörrarna två timmar innan avspark, det vill säga 11:00 på lördag. Tommy Svensson Lounge har öppet en timma innan avspark, från 12:00 på lördag, och är även öppen under halvtidspausen. Här gäller entré från läktarhåll och inte via logegången som förra året.

Kiosker

Fyra kiosker är öppna på Visma Arena som erbjuder traditionellt kiosksortiment samt kokt och grillad korv.

Nyhet för i år är kaffekupongen!
Detta kan du köpa i samtliga kiosker runt om på arenan. Kupongerna är giltiga som betalning under hela säsongen. Passa på att köpa på dig kuponger för att undvika köer när du ska ha nästa kaffe. På arenan kommer det finnas två kaffeutlämningar placerade - en uppe i Västra kiosken en i kiosken närmast sektion N1 som ligger mellan Östra läktaren och Hemmastå.

För allas trevnad, var vänlig släng ert skräp i våra utställda soptunnor, samt PET-flaskor och tomburkar i våra pantkärl som står utställda vid varje kiosk samt på övriga ställen runt om på arenan. Pantpengarna går oavkortat till Östers ungdomslag.

Shopen

Arenashopen med det bredaste sortimentet är öppen en timma innan avspark, det vill säga 12.00 på lördag. Shopen är belägen bakom Hemmastå på södra sidan av Visma Arena i riktning mot Storgatan. Souvenirvagnen är öppen från 11.00 inne i restaurangen (nära entrén) med ett mindre sortiment.

Matchens vara - Österhoodie!
För endast 299kr kan du köpa en hoodie med Östertryck. Finns endast tillgänglig på arenashopen och för detta pris just denna dag!

Kontantfritt

Visma Arena är en kontantfri arena. Detta gäller restaurang, kiosk, Halva Potten och biljettluckan. Kort- och Swishbetalning mottages i souvenirshopen och kioskerna.

Rökfritt

Visma Arena är en rökfri arena utan undantag.

Parkering/lokaltrafik

Parkera kan man göra på flera ställen i samband med match, I11-området, vid Fortnox, alternativt vid TeleConsult Arena och Värendsvallen. Smidigast är dock alltid att åka lokaltrafik. Flera linjer stannar precis utanför arenan, gå in på Länstrafiken Kronoberg för att hitta just din linje.

För er som inte kan vara på plats

Om du inte kan vara på plats sänds matchen på Discovery+. Du ser samtliga matcher i Allsvenskan och Superettan på Discovery. Använder du dig av Östers unika länk nedan när du tecknar abonnemang så får Östers IF en del av intäkten. Använd länken här.

Välkommen till en ny härlig match på Visma Arena!