Publikinformation inför tisdag

Inför tisdagens match mot Jönköping Södra - den första matchen med större publik sedan hösten 2019 - kommer här publikinformation som kan vara bra att ha med sig inför matchen.

Sällskap om maximalt åtta (8) personer gäller under matchen, med två platser lediga till nästa sällskap. Varannan rad är avstängd på arenans samtliga sittplatssektioner. Samtliga åskådare måste respektera den plats man har vald till sin biljett under hela matchen.

Östers IF - Jönköping Södra IF
Tisdag 27 juli 19:00
Visma Arena
Biljetter köper du här.

Frågor & Svar

När öppnar arenan?

Visma Arena öppnar klockan 18:00, en timme före avspark.

Vilka platsrestriktioner gäller?

Hur köper jag biljetter till matchen?

Det gör du enklast via förköp på webben, du kommer dit genom att klicka här.

Går det att köpa biljett på plats på arenan under matchdagen?

Ja, men vi ber dig som åskådare att i största möjliga utsträckning köpa dina biljetter som förköp via webben. Detta för att slippa köer och folksamlingar vid biljettkassan på matchdag.

Biljettkassan kommer att ha öppet från 17:30.

Kommer restaurang Östergatan ha öppet för allmänheten?

Ja, restaurangen kommer att hålla öppet för allmänheten. Östergatan öppnar från 17:30.

Kommer kioskerna att vara öppna?

Ja, kioskerna kommer att vara öppna, fortsatt med ett smalare sortiment likt tidigare matcher under året när vi har fått ha publik. Under hösten är tanken att utbudet ökas i takt med att restriktionerna lättas.

Jag har inte fått mitt fysiska säsongskort (plastkort) ännu?

Vi inväntar fortsatt leveransen av våra fysiska plastkort till dig som har köpt säsongskort. Samtliga säsongskortsinnehavare har fått sitt/sina årskort digitalt via mejl sedan tidigare, men under måndagen kommer vi att göra ytterligare ett utskick där du som säsongskortsinnehavare får ditt/dina säsongskort digitalt i din inkorg på mejlen.

Visa upp din mobilbiljett eller ditt digitala säsongskort vid insläpp så scannar vi det före matchen.

Jag är ungdomsspelare/ungdomsledare i Östers IF akademi- och ungdomsverksamhet, kommer jag in på matchen?

För dig som är spelare eller ledare i Östers IF akademi- och ungdomsverksamhet så gäller en särskild entré. Där du som spelare eller ledare står uppskriven på en namnlista under ditt lags representation. Legitimera dig med ditt namn så är ni välkomna på matchen och kommer att sitta på sektion N2 och N3. Information om vilken entré som gäller kommer via ett utskick på laget.se till samtliga lag.