Publikinformation: Öster - GAIS

Toppmatch väntar! På lördag den 13 maj gästas vi av tabelltrean GAIS på Visma Arena i den sjunde omgången av Superettan. Ladda upp med oss på Östergatan och känn av stämningen i god tid innan avspark.

Prognosen visar 21 grader och gassande sol. Vad passar då inte bättre än att ladda upp med kall dryck och god mat på Östergatans uteservering som öppnar två timmar innan avspark! Insläpp till restaurangen, uteserveringen och sportbaren sker kl 13.00, 14.00 till arenan samt avspark 15.00.
För bordsbokning: maila ostergatan@ostersif.se redan nu.

I skrivandets stund har vi passerat 2 700 sålda biljetter och vi väntar oss en fin publiksiffra på lördag. Köp biljett på webben och kom i god tid för att slippa köer utanför arenan.

Nedan följer viktig publikinformation inför matchen.

Biljetter

Biljetter köper du alltid enklast i förväg via vår biljettsidaKom ihåg att förköp alltid är smidigast för att undvika köer. För dig som inte har möjlighet till förköp öppnar biljettservice, som är belägen på arenans västra sida bredvid restaurangen, klockan 13:00. Arenan öppnar sedan för insläpp klockan 14.00. Alla barn upp till 5 år har fri entré på hela arenan.

Familjeläktaren - årets nyhet på Visma Arena!
En läktare som skall ge alla barnfamiljer möjligheten till att se på livefotboll till ett förmånligt pris. Här gäller Skolkortet, vilket passar utmärkt för er i Växjö kommun som har barn 0-12 år. Som vanligt gäller fri entré till alla barn upp till 5 år och Skolkortet för barn 6-12 år. Läktarens sektioner gäller för N1, N2 och N3 med entréinsläpp på östra sidan ut med parkeringen närmast Fortnox.

Två viktiga punkter för att slippa köer:
1. Förköp!
2. Kom i god tid!

Skolkortet

Tillsammans med vår partner KraftPowercon erbjuder vi alla barn och ungdomar (6-12 år) i Växjö kommun, Skolkortet, som ger barnen möjlighet att uppleva elitfotboll på Visma Arena helt gratis under hela året. Skolkortet gäller endast på Familjeläktaren (N1, N2 och N3) och Hemmastå. Har du ännu inte fått ditt skolkort? Då kan du hämta ut ett i biljettservice som öppnar 13.00. Skolkortet är biljetten för hela året, ingen ytterligare biljett krävs för ditt barn. Fri entré till alla barn upp till 5 år på hela arenan (krävs ingen biljett).

Digitalt matchprogram

Det digitala matchprogrammet publiceras på hemsidan och på alla våra sociala medier under matchdag. I den kommer finns det nyttig praktisk information över våra evenemang, vad som erbjuds och sker på matchdagar, senaste nyheterna om föreningen samt trupper för respektive lag precis som tidigare.

Klubbstolar

För dig som har köpt klubbstolar sker entré via Restaurang Östergatan (på västra sidan) som öppnar 13.00. Föranmälan sker via utskickat formulär och samtliga besökare behöver visa upp säsongskort i entrén. Därefter är ni välkomna till Stig Svensson Lounge för mat och dryck i trevligt sällskap.

Lounge

För våra loungegäster sker entré via Restaurang Östergatan (på västra sidan) som öppnar 13.00. Mat och dryck beställer man enkelt inne på Restaurang Östergatan. För bokning, maila natalie.serrate@ostersif.se

Restaurang

Östergatans Restaurang erbjuder alltid den bästa och perfekta uppladdningen inför matchen!

Restaurangen öppnar som vanligt upp dörrarna två timmar innan avspark, det vill säga 13:00 på lördag. Sportbaren öppnar 13.00 för East Front och alla supportrar som vill sjunga upp sig. Uteserveringen är även den öppen från 13.00, två timmar innan avspark i vanlig ordning. Tommy Svensson Lounge har öppet en timma innan avspark, från 14:00 på lördag, och är även öppen under halvtidspausen - här gäller entré från läktarhåll och inte via logegången genom restaurangen.

Matmässigt erbjuder vi vår matchbuffé samt barnmeny med pannkakor. Boka bord genom att maila ostergatan@ostersif.se!

Kiosker

Fem kiosker är öppna inklusive på bortastå som erbjuder traditionellt kiosksortiment samt kokt och grillad korv. Extrakiosker öppnas upp i halvtid.

Nyhet för i år är kaffekupongen!
Detta kan du köpa i samtliga kiosker runt om på arenan. Kupongerna är giltiga som betalning under hela säsongen. Passa på att köpa på dig kuponger för att undvika köer när du ska ha nästa kaffe. På arenan kommer det finnas två kaffeutlämningar placerade - en uppe i Västra kiosken en i kiosken närmast sektion N1 som ligger mellan Östra läktaren och Hemmastå.

För allas trevnad, var vänlig släng ert skräp i våra utställda soptunnor, samt PET-flaskor och tomburkar i våra pantkärl som står utställda vid varje kiosk samt på övriga ställen runt om på arenan. Pantpengarna går oavkortat till Östers ungdomslag.

Shopen

Arenashopen med det bredaste sortimentet är öppen en timma innan avspark, det vill säga 14.00 på lördag. Shopen är belägen bakom Hemmastå på södra sidan av Visma Arena i riktning mot Storgatan. Souvenirvagnen är öppen från 13.00 inne i restaurangen (nära entrén) med ett mindre sortiment.

Kontantfritt

Visma Arena är en kontantfri arena. Detta gäller restaurang, kiosk, Halva Potten och biljettluckan. Kort- och Swishbetalning mottages i souvenirshopen och kioskerna.

Rökfritt

Visma Arena är en rökfri arena utan undantag.

Parkering/lokaltrafik

Parkera kan man göra på flera ställen i samband med match, I11-området, vid Fortnox, alternativt vid TeleConsult Arena och Värendsvallen. Smidigast är dock alltid att åka lokaltrafik. Flera linjer stannar precis utanför arenan, gå in på Länstrafiken Kronoberg för att hitta just din linje.

För er som inte kan vara på plats

Om du inte kan vara på plats sänds matchen på Discovery+. Du ser samtliga matcher i Allsvenskan och Superettan på Discovery. Använder du dig av Östers unika länk nedan när du tecknar abonnemang så får Östers IF en del av intäkten. Använd länken här.

Välkommen till toppmatch med viktiga poäng på spel!