Publikinformation: Öster - Örgryte

Varmt välkomna till slutstriden av Superettan på Visma Arena!
Den 22 oktober, lördag klockan 15.00, fortsätter jakten om ett allsvenskt avancemang när Östers IF gästas av Örgryte IS.

Nedan följer publikinformation inför matchen.

Biljetter

Biljetter köper du enklast i förväg via ostersif.ebiljett.nu. Kom ihåg att förköp alltid är smidigast för att undvika köer. För dig som inte har möjlighet till förköp öppnar biljettservice, som är belägen på arenans västra sida, klockan 13:00. Arenan öppnar sedan för insläpp klockan 14.00.

Skolkortet

Tillsammans med vår partner HSB erbjuder vi alla barn och ungdomar i Växjö kommuns grundskolor Skolkortet som ger dem möjlighet att uppleva elitfotboll på Visma Arena helt gratis. Har du inte fått ditt skolkort? Då kan du hämta ut ett i biljettservice som öppnar 13.00.

Klubbstolar

För dig som har köpt klubbstolar sker entré via Restaurang Östergatan (på västra sidan) som öppnar 13:00. Föranmälan sker via utskickat formulär och samtliga besökare behöver visa upp säsongskort i entrén. Därefter är ni välkomna till Stig Svensson Lounge för mat och dryck i trevligt sällskap.

Loger

För våra logegäster sker entré via Restaurang Östergatan som öppnar 13:00. Mat och dryck beställer man enkelt inne på Restaurang Östergatan. Du finner matchmenyn här.

Mat och dryck

Östergatans Restaurang erbjuder den perfekta uppladdningen inför matchen. Matchmenyn finner du på Östergatans hemsida. Östergatan öppnar som vanligt upp dörrarna två timmar innan avspark, det vill säga 13:00 på lördag. Tommy Svensson Lounge har öppet från 13:00.

Utöver detta är fyra kiosker öppna på Visma Arena som erbjuder traditionellt kiosksortiment samt kokt och grillad korv.

För allas trevnad, var vänlig släng ert skräp i våra utställda soptunnor, samt PET-flaskor och tomburkar i våra pantkärl som står utställda vid varje kiosk samt på övriga ställen runt om på arenan. Pantpengarna går oavkortat till Östers ungdomslag.

Shopen – Halsdukens dag!

Arenashopen är öppen från 14:00 och är påfylld med nya fina Österprodukter. Under denna matchdag pryder vi oss i Österhalsduken. Dagen till ära kommer vi även sälja valfri halsduk för endast 149 kronor. Vi kommer även ha besök av vår kära Östen till shopen som har en överraskning till er där. Shopen finner du bakom Södra stå – välkomna!

Kontantfritt

Visma Arena är en kontantfri arena. Detta gäller restaurang, kiosk, Halva Potten och biljettluckan. Kort- och Swishbetalning mottages i souvenirshopen och kioskerna.

Rökfritt

Visma Arena är en rökfri arena utan undantag.

Byggarbete

Ursäkta röran. Det pågår ett litet byggarbete på södra delen av arenan som är avspärrat. Vi uppmanar er att vänligen gå utanför det området.

Parkering/lokaltrafik

Parkera kan man göra på flera ställen i samband med match, I11-området, vid Fortnox, alternativt vid TeleConsult Arena och Värendsvallen. Smidigast är dock alltid att åka lokaltrafik. Flera linjer stannar precis utanför arenan, gå in på Länstrafiken Kronoberg för att hitta just din linje.

För er som inte kan vara på plats

Om du inte kan vara på plats sänds matchen på Discovery+. Använder du dig av den unika länken nedan när du tecknar abonnemang så får Östers IF en del av intäkten. Använd länken här.

Vi ses på Visma Arena.
Tillsammans mot Allsvenskan!