Publikinformation: Öster - Skövde AIK

På lördag den 4 februari klockan 15.00 är det åter dags för match! Vår Superettankonkurrent, Skövde AIK, väntar i Tipshallen. Insläpp sker klockan 14.00. Kom i god tid och se till att köp din biljett i tid för bästa möjliga upplevelse!

Nedan kommer viktig publikinformation inför årets andra hemmamatch.

Upptaktsträff för Östermedlemmar
Inför matchen på lördag har vi en exklusiv upptaktsträff, enbart för medlemmar, där bland annat spelare och ledare kommer att intervjuas. Detta sker på Östergatans restaurang med start klockan 12.00. Vi vädjar alla som inte har tecknat sitt medlemskap för 2023 att göra detta innan vi ses - detta gör du via denna länk. På plats visar du upp ditt medlemskap för entré in till mötet.

Väl på medlemsmötet kommer vår nya souvenirvagn att finnas på plats för att införskaffa sig Östersouvenirer inför den nya säsongen. Denna kommer sedan att flyttas till Tipshallen där det också kommer vara möjligt att köpa rödblå kläder och prylar.

Biljetter
Alla med säsongskort har fri entré och alla upp till 12 år går in gratis till matchen. Köp ditt säsongskort idag!

Biljetter köper du enklast i förväg via ostersif.ebiljett.nu. Kom ihåg att förköp alltid är smidigast för att undvika köer. För dig som inte har möjlighet till förköp, finns det möjlighet att köpa biljett på plats i Tipshallen från och med 14.00 vid insläpp.

På plats har vi en entré för de som redan har köpt biljett. Ni som inte har köpt tills dess, har en egen entré in till Tipshallen där vi tar emot swish- och kortbetalning (inga kontanter). Vi rekommenderar som sagt att köpa i förväg och att komma i god tid för bästa upplevelse!

Mat och dryck
Två kiosker kommer vara öppna i Tipshallen som erbjuder enkelt kiosksortiment inklusive kokt korv.

För allas trevnad, var vänlig släng ert skräp i våra utställda soptunnor, samt PET-flaskor och tomburkar i våra pantkärl som står utställda vid varje kiosk samt på övriga ställen runt i Tipshallen. Pantpengarna går oavkortat till Östers ungdomslag.

Shopen
Vår nya souvenirvagn kommer finnas på plats i nära anslutning till entrén av Tipshallen. Den är öppen från och med insläppet från klockan 18.00. Vagnen är påfylld med nya fina Österprodukter. Shopen finns även tillgänglig online på ostersifshop.se!

Kontantfritt
Inne i Tipshallen är det kontantfritt, inga undantag. Kort- och Swishbetalning mottages vid entré, souvenirshopen och kioskerna.

Rökfritt
Tipshallen är en rökfri arena utan undantag.

Parkering/lokaltrafik
Parkera kan man göra på flera ställen i samband med match, I11-området, vid Fortnox, alternativt vid TeleConsult Arena och Värendsvallen. Smidigast är dock alltid att åka lokaltrafik. Flera linjer stannar precis utanför arenan, gå in på Länstrafiken Kronoberg för att hitta just din linje.

För er som inte kan vara på plats
Om du inte kan vara på plats sänds matchen via SMP/MinBoll.
Matchen rapporteras i alla våra Österkanaler. På vår Twitter kan du även följa matchtråden.

Kom och stötta laget på plats! Vi ses i Tipshallen!