Raymond Adjei ansluter till Östers IF

Under inledningen av årets försäsong har Raymond varit på provspel hos oss och var senast med från start i matchen mot Länslaget. Nu ansluter den 19-åriga högerbacken från Malmö FF till Östers IF på en permanent övergång.

Den unga talangen var under fjolåret utlånad från MFF till BK Olympic i Ettan Södra där han stod för 17 framträdanden i sin första seniorsäsong. Nu blir det en flytt till Öster och Växjö för Raymond som har tillbringat hela sin uppväxt i Malmö.

Du är en mångsidig spelare med historik både som mittfältare och försvarare. Vilken position skulle du säga att du trivs bäst på?

•  Jag spelade mycket som innermittfältare när jag var yngre och kan fortfarande spela där, men just nu ser jag mig som en ytterback. Det är väl där jag har gjort mina seniormatcher och under mina senaste fyra säsonger.

Nu har du varit här och provtränat under ett par veckor. Vad är det som till slut har övertygat dig att skriva på för Öster?

•  En seriös förening med goda ambitioner som givetvis matchar mina egna samt att Foystons spelidé lockade mig. Mottagandet har varit exemplariskt där spelarna och ledarna har välkomnat mig på ett fint sätt.

Sportchef Vito Stavljanin har haft koll på spelaren över en längre tid och ser spelaren som ett långsiktigt projekt i Öster.

• Raymond är en ung och talangfull spelare från MFF:s akademi som även varit med och känt på deras A-lagsverksamhet. Vi ser honom som en spelare att ha med oss i det långa loppet. En spelare med hög potential som vi verkligen tror på.

Varmt välkommen till Öster, Raymond!