Robin Malmkvist skriver på ett korttidskontrakt

Den före detta Östermålvakten Robin Malmkvist - som avslutat sin spelarkarriär sedan tidigare - har idag skrivit på ett korttidskontrakt med Östers IF.

Kontraktet med Robin sträcker sig fram till den 20 juni där Robin är tanken att agera som backup i laget och vara en viktig kugge i träningsmiljön kommande veckor.

Detta efter att föreningen inväntar Damir Mehics magnetröntgen som genomförs under onsdagskvällen.

Robin Malmkvist:

- "Det har gått oerhört fort, fick ett samtal på morgonen idag och vet att det blev en knepig situation för laget just nu träningsmässigt. Få vara med gnugga hårt med Victor på träningsplanen och se till så att han är redo inför matcherna."

- "Utöver det så känns kul att vara tillbaka i föreningen och som jag har starka känslor för. Ska desutom bli kul att få chansen att backa upp Victor som i mitt tycke är en fantastiskt talangfull målvakt."

Denis Velic:

- "Först och främst är vi tacksamma att Robban ställer upp i det här läget. Ett stort Österhjärta och han förstår vårt prikära läge, där han är beredd att ställa upp som en backup till oss. Det är viktigt att vi får in en målvakt redan i träning under morgondagen. Detta ger oss ett bättre läge i takt med att vi väntar på svar från Damirs magnetröntgen där vi förhoppningsvis får bra svar som ger oss en plan att arbeta utefter."