Robin Wallinder ansluter till Östers IF

Robin Wallinder blir Östers första vintervärvning inför kommande säsong.

Robin har sin fotbollsfostring i BK Häcken och GAIS på akademinivå men där allt började i Onsala BK under ungdomsåren. Ljungskile SK blev målvaktens första destination i seniorsammanhang och har under sina två senaste sejourer spelat för Örgryte och senast Gefle IF under säsongen 2023.

Nu har Robin skrivit på för två år i Öster där avtalet sträcker sig till och med säsongen 2025.

Så här säger den 24-åriga målvakten efter att ha satt pennan på pappret:

- Givetvis alltid kul att bli kontaktad av en av de främsta klubbarna i serien. Öster är en anrik förening med stora ambitioner. Den stora anledningen till att jag skrev på var främst målet om att nå Allsvenskan. Den resan vill jag defintivt vara med på.

Sportchef Vito Stavljanin säger sitt om vår nya målvakt:

- Robin har under året varit stabil för Gefle och är en målvakt i bra ålder med flera säsonger i Superettan bakom sig. Han kommer bidra med en nyttig målvaktskonkurrens till laget.

Välkommen till Östers IF, Robin!

Köp säsongskort 2024!