Ronja och Matilda klara för Östers IF

Östers IF har gjort klart med två nya spelare till damlaget. Ronja Fröberg (t v) är 16 år och kommer senast från P18 IK från Gotland. Dessutom är Matilda Östergaard (t h) 25 år klar för Östers IF, Matilda kommer från Hovås/Billdal.

Båda skall studera i Växjö. Matilda på Linnéuniversitet och Ronja på Procivitas Gymnasium.

- Ronja är en ung mycket talangfull spelare. Hon har varit uttagen i ungdomslandslag och imponerat där. Hon är en innermittfältare som är trygg med bollen. Hon är offensivt lagd, säger Eric Lind, assisterande tränare i Östers IF.

- Matilda är också innermittfältare. Hon är av förklarliga skäl mer erfaren. Hon besitter en stor arbetskapacitet och är riktig lagspelare, säger Lind.

Båda kommer att vara spelklara inför helgens match mot Djurgården.